
Det svenska godisvarumärket BUBS öppnar sin allra första konceptbutik, ”BUBS Sthlm”. i hjärtat av Stockholm. På Norrlandsgatan 21 skapas nu en mötesplats för alla som älskar godis och färgstarka upplevelser.
Butiken, som är 220 kvadratmeter stor, öppnar den 13 december och blir den första i sitt slag i världen. Här får besökare upptäcka hela BUBS sortiment – från klassiker som Hallon/lakrits-skallen till helt unika butiksevent och smakupplevelser.
– Det känns overkligt, men fantastiskt kul att vi nu slår upp dörrarna till BUBS Sthlm. Det blir en mötesplats där våra kunder kan uppleva hjärtat av BUBS lekfulla värld, vår höga kvalitet och framför allt stora smakupplevelser. Vi får äntligen chansen att möta våra kunder på en plats där vi kommer testa nya idéer, låta konsumenter delta i events och bjuda på en och annan överraskning längs vägen, säger Helena Sandström, internationell marknadschef, BUBS.
En svensk godisikon med global medvind
Det svenska varumärket BUBS grundades i Jönköping 1992 och har under det senaste året blivit en global succé, när hashtaggen #swedishcandy fick över 9 miljarder visningar på sociala medier. Under 2025 utsågs Orkla Snacks, som äger BUBS, till ett av TIME:s 100 mest inflytelserika företag i världen, och i höstas öppnade BUBS sin första tillfälliga pop-up-butik i New York för att fira att man nu också finns tillgängliga på den amerikanska marknaden.
Hjärtat finns i Sverige
På BUBS Sthlm får konsumenterna alltid det färskaste godiset från BUBS färgsprakande sortiment. I butiken är man först med det senaste, från nyhetslanseringar i sortimentet till chokladdoppade BUBS-favoriter.
Utöver godiset hittar besökarna BUBS klädkollektion, kreativa gift packs och andra unika upplevelser. Allt i en miljö där BUBS står i centrum – med events, happenings och en härlig, mysig atmosfär som gör butiken till en destination att upptäcka tillsammans med familj och vänner.
– Vi har sett hur BUBS har tagit världen med storm, men vårt hjärta finns i Sverige. Därför känns det helt rätt att vår första permanenta konceptbutik öppnar just här. Vi hoppas att vi med butiken kan attrahera både stockholmare och turister som vill ha en riktigt härlig upplevelse, köpa presenter eller fylla lördagsgodispåsen med det allra färskaste BUBS-sortimentet, säger Patrick Axzell, vd Orkla Snacks Sverige.
Ett godisland för alla
Den nya butiken blir en upplevelsebaserad destination där besökare kan:
- köpa både lösvikt och färdigpackade nyheter,
- prova limiterade produkter och säsongssmaker,
- delta i events och tävlingar,
- köpa BUBS-merch,
- och uppleva BUBS lite kaxiga och färgglada värld på nära håll.
Butiken är framtagen tillsammans med Scandinavian Retail Center.