Santa Maria lanserar grönsakstortillas, strips och nya kryddmixer för vegetariskt
Paulig, ägare av varumärket Santa Maria, fortsätter att utveckla sortimentet i hållbar riktning. Med de nya produkterna morotstortillas och rödbetstortillas samt två nya kryddmixer och krispiga strips vill
man möta konsumentens efterfrågan på både variation och vegetariskt.
Hela 40% av Sveriges befolkning uppger att de ”fredagsmyser” flera gånger i veckan1. Med andra ord, tacos är inte reserverade enbart för arbetsveckans sista dag. Samtidigt anger 23% att de vill äta mer vegetariskt och närmare 6 av 10 äter redan vegetariskt minst en gång i veckan.
Att variera sin kost med vegetariska alternativ är det nya normala, snarare än en trend. Det har vi tagit fasta på och vill i vår produktutveckling och kommunikation underlätta för konsumenten att både äta mer varierat och växtbaserat. Samtidigt ska det förstås smaka fantastiskt gott, säger Niklas Larsson, Marknadschef på Paulig i Sverige.
Med rödbeta respektive morot ges Santa Marias nya tortillas både en naturligt söt och mild smak och ett spektakulärt utseende med de starka färgerna. Perfekt för en grönare lunch eller tacomys med barnen. Tex Mex-måltiden ska också enkelt kunna göras grönare med två nya kryddmixer. Het chili och lime ger tacos en ny dimension och en enchiladamix för bönor och grönsaker gör det lätt att välja grönt.
De nya produkterna Limited edition-nyhet i form av Crispy Corn Tortilla Strips –
krispiga chips i en ny dippvänlig form, lätta att hålla och dippa i både såser och röror utan
kladd. Och de lanseras dessutom med en helt ny smak: Sweet Chili finns i butiken.