Potato Pops - Nyhet från Santa Maria
Santa Maria lanserar poppade chips
Med fem poppade chips, generöst kryddade med några av
svenskarnas mest älskade chipssmaker, ger sig Santa Maria in i snackshyllan!
Santa Maria förknippas vanligen med tacomys, kryddor och asiatiska koncept, men nu är
det dags för det populära varumärket att ge sig in på en ny spelplan: snacks. Det nya
sortimentet, Santa Maria Pops, består av tre poppade potatischips i smakerna
Supreme Cheese, Sweet Chili och Jalapeño Cheese, samt två poppade linschips i
varianterna Sourcream & Onion och Grilled Paprika.
Vi vill erbjuda konsumenten något nytt och spännande, som ett alternativ till de vanliga
potatischipsen. Att chipsen poppas istället för att friteras gör dem härligt luftiga och
krispiga, med 60% mindre fett och 100% fantastisk smak – våra smakexperter har förstås
gjort dem oemotståndligt goda, säger Paula Backman, Chief Marketing Officer på Paulig.
Snacks är en kategori som har vuxit kontinuerligt över de senaste åren och spås fortsätta
den positiva utvecklingen. Bland trenderna märks ett sug efter nya ingredienser och
texturer, 7 av 10 svenskar* vill testa nya typer av snacks. Lättare alternativ med mindre fett
står också på önskelistan. Samtidigt är det de breda smakerna som fortsatt lockar flest
konsumenter.Vi gör alltid omfattande konsumenttester inför varje lansering och det är förstås extra
viktigt när vi nu ger oss in i ett helt nytt segment för Santa Maria. Vi har genomfört
hundratals smaktester både med egna medarbetare och vår externa smakpanel, som
består av representanter ur allmänheten. Ingen produkt passerar nålsögat utan att ha
presterat toppresultat i testerna, säger Paula Backman.
Santa Maria Pops finns i butik från vecka 3.