Onödiga produkter, kassa reklamsnuttor och en efterlysning av Iprenmannen.
Jag har de senaste veckorna haft möjlighet att se på tv lite mer än vanligt. Och det cirkulerar ju en massa olika reklamklipp i och med vilket program man än väljer att titta på. Ju “bättre” sändningstid dess fler reklamsnuttar.
Har noterat några rätt onödiga produkter, en del onödiga reklamklipp och en del då man inte ens förstår sig på poängen. Här kommer några exempel:
-Gräddmjölk från Arla, nu är ju faktiskt Arla lite mer kunniga om marknad och efterfrågan utifrån deras kundperspektiv än jag men jag undrar verkligen kommer detta bli hit eller shit. För min del känns den överflödig och jag tror att antingen är den kvar på marknaden för alltid eller så är den borta inom ett år. Alltså varför vill man ha en utspädd grädde?
-Ipren, vad hände med Ipren-mannen? Den var ju rolig –JAG är Ipren den intelligenta värktabletten, mot värk och feber är jag effektiv en, en Ipren 400mg hjälper oftast bättre än på Recept, tabletter med paracetamol tex Alevedon mot huvudvärk….,alla hade väl den texten på hjärnan? Det mina vänner ÄR en reklamsucce, antingen hatade folk den eller älskade den, reklamsnuttarna väckte mer känslor än typ dagens mest populära skitdokusåpor. Typ 10år senare kan jag ibland fortfarande ha den på hjärnan. Dessutom gick det rykten om att killen som spelade Ipren-mannen att hans “fame” hade stigit honom åt huvudet vilket gjorde honom väldigt dryg, men det är väl inget ovanligt. Men kom tillbaka Iprenmannen!
-Ö & B, man kunde stå ut de tre första reklamfilmerna nu är det dags att tänka nytt.
Men en sak är klar om alla ovan, de väcker ju uppenbarligen känslor.?