{"id":5399,"date":"2015-09-06T10:02:21","date_gmt":"2015-09-06T08:02:21","guid":{"rendered":"http:\/\/mygatemagazine.se\/?p=5399"},"modified":"2015-09-06T10:07:13","modified_gmt":"2015-09-06T08:07:13","slug":"waynes-coffee-forsta-svenska-kafekedja-med-ekologisk-baristamjolk","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mygatemagazine.se\/waynes-coffee-forsta-svenska-kafekedja-med-ekologisk-baristamjolk\/","title":{"rendered":"Wayne’s Coffee f\u00f6rsta svenska kaf\u00e9kedja med ekologisk baristamj\u00f6lk"},"content":{"rendered":"

\"kaffe\"<\/a><\/p>\n

Svensk kaf\u00e9historia skrivs n\u00e4r Wayne’s Coffee helt \u00f6verg\u00e5r till att servera latte, cappuccino och macchiato med ekologisk baristamj\u00f6lk.
\n<\/strong>\u2013 Det kommer garanterat g\u00f6ra skillnad eftersom vi \u00e5rligen har cirka 14,5 miljoner bes\u00f6k i kaf\u00e9erna, s\u00e4ger Mats H\u00f6rnell, Sverigechef f\u00f6r Wayne’s Coffee.<\/strong><\/p>\n

Wayne’s Coffee har cirka 40 000 kaf\u00e9g\u00e4ster varje dag \u00f6ver hela landet. Nu kan de dricka kaffe med ekologiska baristamj\u00f6lken Latte Art fr\u00e5n Arla \u2013 en produkt som det \u00e5rligen skummas och v\u00e4rms ett ton av i Wayne’s kaf\u00e9er.<\/p>\n

\u2013 Det talas om en milstolpe i svensk kaf\u00e9historia och det \u00e4r givetvis avg\u00f6rande f\u00f6r att vi ska kunna fika mer ekologiskt. F\u00f6r Wayne\u2019s \u00e4r f\u00f6r\u00e4ndringen efterl\u00e4ngtad och sj\u00e4lvklar, som ett av stegen till att kunna erbjuda v\u00e5ra g\u00e4ster en b\u00e4ttre kaf\u00e9upplevelse, s\u00e4ger Mats H\u00f6rnell.<\/p>\n

Tidigare i \u00e5r offentliggjorde KRAV att Wayne’s Coffee blir Sveriges f\u00f6rsta KRAV-certifierade kaf\u00e9kedja. Bytet till ekologisk baristamj\u00f6lk inneb\u00e4r ytterligare ett steg i arbetet med att kunna erbjuda \u00e4nnu b\u00e4ttre r\u00e5varor och ut\u00f6ka det ekologiska sortimentet.<\/p>\n

\u2013 Vi vill st\u00e4rka erbjudandet till v\u00e5ra befintliga g\u00e4ster och f\u00f6rst\u00e5s attrahera nya bes\u00f6k p\u00e5 befintliga och nya marknadsplatser. Det sker dels genom att dubbla antalet kaf\u00e9er i Sverige de kommande \u00e5ren, men \u00e4ven genom att utveckla sortimentet och kaf\u00e9upplevelsen. D\u00e4rf\u00f6r kommer vi att erbjuda flest eko- och KRAV-produkter av kedjorna p\u00e5 den svenska kaf\u00e9marknaden, s\u00e4ger Mats H\u00f6rnell.<\/p>\n