Programnytt
NY SÄSONG AV SUCCÉN PARADISE HOTEL
Över en halv miljon svenskar har under hösten tittat på, skvallrat om och älskat Paradise Hotel. Engagemanget för programmet är fortfarande skyhögt och nu startar sökandet efter nästa års stjärnor.
Få svenska TV-program har skapat ett så stort engagemang hos tittarna som Paradise Hotel. I fikarum, debattartiklar, på skolgårdar och sociala medier analyseras programmet. Idag är Paradise Hotel ett fenomen som lockar tittare i alla åldrar. I genomsnitt har 450 000 svenskar sett varje avsnitt. Paradise Hotel ligger ständigt i topp bland höstens mest sedda format på svenska playtjänster. Även webbunika Studio Paradise som direktsänds på TV3 Play efter varje veckofinal ligger högt på tittartoppen.
– Paradise Hotel är ett av våra mest framgångsrika program som verkligen har hittat sin målgrupp. Det går otroligt bra på Play och vi är stolta och glada att så många engagerar sig i programmet. Jag är väldigt glad att återigen ge alla PH-fans en rykande färsk säsong med heta nätter och glada ungdomar i ett soligt Mexiko, säger Karin Stjärne, programdirektör på MTG Sverige.
På TV3 har Paradise Hotel blivit ett eget universum som lever på alla plattformar, med bland annat webbexklusiva program som Paradise Hotel – Förspelet, Studio Paradise och Keep on Smailing. Dessutom är programmets eget Instagramkonto ett av de absolut största för ett svenskt TV-program.
Paradise Hotel 2016 spelas in under våren och precis som tidigare flyttar deltagarna in i en lyxvilla i Mexiko. Mycket känns igen men några ingredienser kommer naturligtvis att ändras. För det enda tittarna kan vara säkra på är att allting kan hända – och kommer att hända – på Paradise Hotel.
Sök till den nya säsongen http://www.tv3.se/sok-till-en-ny-sasong-av-paradise-hotel
Foto: TV3